Daisypath Anniversary tickers

Monday, February 14, 2011

Egokah Aku.....

Tajuk tak leh blah....Egokah aku atau aku ego???? alah tak kisah apa pun tanggapan orang ...semua orang ada ego masing2....apa nak heran...aku pun ada ego aku....dia pun ada ego..kau pun ada ego...kita semua sama ....kalau kita nak tahu orang tu ada ego atau tak...meh aku bagitau...Sharing is Caring....

Tanda2 Sifat Ego...

1.  Bila jawapan yang diberi betul, dia akan rasa terhibur, senang hati dan bangga (hidung mula mengembang..tarik nafas panjang2)(buat muka kerek)

2.  Jika tidak dilantik memegang sesuatu jawatan, dia akan rasa kecewa atau tidak tenang...(kenapa orang tak pilih aku...aku tak pandai buat kerja ker)

3.  Jika seorang ketua, dia selalu bersikap kasar ketika memberi arahan...(ada ker orang camni??/)

4.  Jika orang bawahan, dia susah untuk taat kepada ketuanya dan bersikap degil

5.  Mudah marah bila dinasihati (tak boleh ditegur langsung..)

6.  Emosional dan mudah tersinggung...(hjeeheheh...kadang2)

7.  Memilih kawan yang setaraf dengannya

8.  Menonjolkan diri secara berlebihan (yang ni tak leh blah...)

9.  Memperlekehkan orang lain...

10.  Suka menyampuk perbualan orang lain

11.  Buruk sangka terhadap orang lain

12.  Suka meninggikan suara bila bercakap

So kawan2...kenal2 kan lah diri kita sendiri...mana letak duduk diri kita....jangan suka menilai diri orang....

0 ulasan: