Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 8, 2011

Happy time....


Balik keje tengahari tadi...aku di tanya oleh Imran  dengan soalan yang aku rasa tersangatlah susah aku nak jawab......heheheh.....lebih kurang macam nie soalan dia, "ibu...nanti adik nak kawin dengan sapa yer....amira cakap dia nak kawin dengan pak we dia.....dah tu adik nak kawin dengan sapa???? erkkkkk..FYI, amira tu anak buah belah suami aku yang baru berusia 6 tahun.....lepas tu dia tanya aku...naper orang kawin panggil baby...baby tu bukan untuk budak kecik macam ihsan ker.....soalan apakah nie aku pun tak paham...nak explain kang, memang tak faham nyer.......sunat pun blum....aduih.......

Kadang2 kita yang dewasa nie memang tak leh nak baca fikiran budak2 kecik,,,apa pun memang syok la jadik budak2 nie...tak de masalah nak pk, diorang tak de berprasangka pada orang sekeliling....apa yang dorang tau nak makan, nak minum, nak main dan nak tido jer.....masalah2 lain memang tak de.....dulu masa aku kecik2 sibuk nak cepat2 besar, nak keje. pegang duit sendiri, nak beli baju...nak beli kasut x payah mintak dengan mak ayah....rupa2nya bila dah besar dan meningkat dewasa banyak benda nak kita harung, nak kita tempuh...antara kuat dan tak kuat jer iman kita nie...apa pun aku bersyukur pada Yang Esa, dan berterima kasih kepada mak dah ayah aku, berjaya mendidik aku menjadi anak yang baik, walaupun kadang2 perbuatan aku amat melukakan hati mak dan ayah aku,,,,satu jer pesanan mak aku yang aku ingat  sampai sekarang dan aku terapkan dalam diri anak2 aku, "Jangan ada sifat dendam dan iri hati pada adik beradik atau pun pada orang lain," InsyaAllah , kita akan hidup aman damai dan rukun dengan semua....Hidup dengan adik beradik tak leh ada sifat dengki-mendengki, busuk hati....sebab bukan dengan orang lain pun, dengan adik2...buruk2 pun darah daging kita jugak....apa pun aku sayang adik2 aku...dan adik2 aku pun sayang aku....so, aku nak perkara yang sama berlaku dalam hubungan anak2 aku....so far Alhamdulillah...diaorang memang rapat.....

0 ulasan: