Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 16, 2011

Pinjam Duit Boleh?????

Semalam aku call hero2 kat kg....tanya apa aktiviti diaorang kat sana....mcm biasa si angah akan tanya aku dengan bermacam2 soalan, tgh buat apa? ada kat mana? Ihsan kat mana? Ayah keje kat mana? Ibu sihat ker....dan bermacam2 la jawapan yang aku kena bagi untuk setiap soalan tu......nak dijadikan citer, hari tu birthday dia, so...aku pun nyanyikan dia lagu birthday  untuk dia, abis nyanyi terus dia tanya aku, buat apa ibu nyanyi ? aku jawab hari nie kan birthday angah, kenalah nyanyi, dia blh cakap kat aku dengan selamba badaknya....buat apa ibu susah2 nyanyi lagu birthday, beli jer hadiah, tak yah nyanyi2....kan senang.....(wah2...banyak cantik muka kau nak....siap nak hadiah jer ...lagu2 tak payah)...so dia pun buat la wish list dia untuk aku...skit panjang lebarnya.....nak basikal baru, nak beg sekolah baru dan yang tak tahannya "adik nak jam tangan g-shock sport...tapi yang ORI yer ibu,...tak nak yang kat TC tu.....(ori tu merujuk kepada perkataan ORIGINAL dan TC tu merujuk kepada perkataan EKSPO TELUK CEMPEDAK..)boleh?....anak2 zaman sekarang...dorang lebih pandai dari kita......nak yang ori jer...yang tak ori tak nak.....tu baru 7 tahun...nak sampai 17 tahun tak tau lah aku........(bertabahlah wahai si ibu)

Lain pulak citer si abang, dia ada bagi tau aku "Nyang" aka Nenek aku ada datang ke umah my mom, nak balik Nyang bagi seploh inggit, happy la dia dapat duit dari Nyang dia, so,...dia tanya aku ada tak duit seploh2 dua keping dalam beg duit aku, then, aku jawab ada....naper....dia jawab, abang nak pinjam duit ibu dua ploh inggit boleh? abang nak buat beli PSP....psp lama abang kan dah rosak, abang nak beli yang baru.....(huhuhuhu......aku terdiam tanpa kata2) apa dia ingatkan psp tu harga 30 inggit. boleh beli suka2 hati....abang dah ada seploh inggit, abang pinjam duit ibu ....boleh tak????aku jawab kat dia,,,abang tunggu ibu balik umah tok mak baru ibu bagi tau jawapan boleh ker tak.....Ya Allah, anak2 zaman sekarang dah semakin maju...tak payah ajar pun diaorang dah pandai.....tu baru darjah 3, ...apa pun aku memang happy dengan keletah anak2 aku tu,.....semoga dorang akan menjadi ank2  yang soleh ...Amin...Mom's love both of u ...

2 ulasan:

Lina said...

haha itu anak bujang...anak dara lain lak peelnya hehe

nikki said...

tu la pasal kak ina....naik pening kepala nie...melayan karenah diorang nie...tapi dalam hati nie rasa nak pecah jer sebab gelakkan peel diaorang...hahahah...penawar tu...